Sunday 15 March 2015

45. The active part of akasha principle

Verse 45
கேளடா ஆகாச வழிதான் மைந்தா
கிருபையுடன் சொல்லுகிறேன் நன்றாய்க் கேளு
வாளடா அர்த்த ஏடணை தான் ஒன்று
வகையான புத்திர ஏடணை தான் ஒன்று
சூளடா உலக ஏடணை தான் ஒன்று
சுத்தமுடன் ஆகாய வழியைக் கண்டு
ஆளடா அந்தரங்கச் சுழியில் நின்று
அப்பனே வாக்காதி அறிந்து பாரே

Translation:
Listen son, the path of akasha,
I will tell with mercy, hear well,
The sword, artha edanai (attachment towards wealth) is one
The putra edanai (attachment towards offspring) is another
The other is ulaga edanai (attachment towards all aspects of world),
Seeing the path of akasha, with purity,
Rule it by remaining in the inner whorl
Son, see about vak etc with knowledge.

Commentary:
Similar to the feelings that were described in previous verse ( 41) as derivatives of akasha principle Agatthiyar describes the moving part of this principle as attachments.  These attachments are born from the above mentioned feelings.  The attachments are three, that towards wealth, offspring and the world.  Some authors mention attachment towards wife but these are three “edanai” according to Agatthiyar.  “edanai” is also called “eshana”.  One cannot perceive these attachements/desires externally.  One can see them while performing yoga and turning one’s attention inwards.  Hence, Agatthiyar is advising Pulatthiyar to see them by remaining in the inner whorl or cakras.
He will describe speech and four other actions next.

பாடல் 41ல் ஆகாயத்தின் கூறைக் கொண்டவை என்று அகத்தியர் காமகுரோதாதிகளைக் கூறினார்.  இப்பாடலில் ஆகாச தத்துவத்தின் அசைவை உடையவையான ஏடணைகளைக் குறிப்பிடுகிறார்.  ஏடணை என்பவை பற்றுக்கள்.  அவை செல்வத்தைக் குறித்த பற்று, புத்திரர்களைக் குறித்த பற்று மற்றும் உலகைக் குறித்த பற்று என்று மூன்று வகைப்படும்.  இந்த பற்றுக்களைக் கூர்ந்து நோக்கினோமானால் முன் கூறிய குணங்களினால் அவை பிறக்கின்றன என்பதைப் பார்க்கிறோம்.  இவற்றை சாதாரணமாகப் பிற பொருட்களைப் பார்ப்பதைப் போலப் பார்க்க முடியாது.  யோக நிலையில் கவனத்தை உள்திருப்பும்போதுதான் அவை புலப்படுகின்றன.  அதனால் அகத்தியர் புலத்தியரிடம் அவர் அந்தரங்க சுழி எனப்படும் சக்கரங்களில் நின்று அவற்றைப் புரிந்துகொள்ளுமாறு கூறுகிறார்.

இதனையடுத்து அவர் வாக்கு முதலிய ஐந்து செயல்களைக் கூறப்போகிறார்.

No comments:

Post a Comment