Monday, 16 January 2017

527. Process at the muladhara

Verse 527
வையப்பா மேலுமந்தப் படிதானுப்பை
வரிசையுடன் செய்தபின்பு சட்டி மூடி
மெய்யப்பா மண்சீலை ஏழு செய்து
மெஞ்ஞான சற்குருவின் பாதம் போற்றி
தையப்பா தவறாமல் அடுப்பில் ஏற்றி
கமலமென்ற அக்கினியை நாலுசாமம்
செய்யப்பா தீமூட்டிப் பதந்தப்பாமல்
செம்மையுடன் தானிறக்கி ஆற வையே

Translation:
Place the salt in that step/ one measure
After doing it in the order, close the pot
Cover it with clay seven layer
Praising the sacred feet of the sathguru
Stitch them.  Placing it on the stove
The fire of lotus, for four time measures
Light it and do so maintiaing the composition/ padam
Bring it down and let it cool.

Commentary:
There are several words in this verse that have more than one meaning.  “padi thaan uppu” found in the first line means measure of salt as well as the step of ukara.  “satti mootti” means lighting the fire under the pot.  It also means starting the pot or muladhara, that is, awakening the kundalini.  “man seelai Ezhu seithu” means covering it with clay for seven layers. “maN” means the earth principle, the element of muladhara.  Ezhu or seven may be the principles or the chakra.  “kamalam enra agni” means fire of the lotus or muladhara.  “naalu saamam”  means four time measures.  This corresponds to the time for which the pranayama should be performed.  Sivavaakiyam talks about this using the same terms.  “padham thappaamal” means maintaining the correct consistency, not over cooking or under cooking.  Padham also means locus.  “keezh irakki” generally means bringing the pot out of fire.  Here it means making something come down.  This corresponds to the amrit.


இப்பாடலில் பல சொற்கள் இரு பொருள்களைத் தருகின்றன.  படி தான் உப்பு என்ற தொடர் ஒரு படி உப்பு என்றும் படியாக, வழியாக உள்ள உகாரம் என்றும் பொருள்படும்.  சட்டி மூட்டி என்பது சமையல் செய்யும் பாத்திரத்தையும், மூலாதாரத்தையும் குறிக்கும். இவ்வாறு இத் தொடர் குண்டலினி அக்னியை எழுப்புவதைக் குறிக்கிறது.  “மண் சீலை ஏழு”- மண் என்பது மூலாதாரத்தையும் அது குறிக்கும் பூமி தத்துவத்தையும் குறிக்கிறது. ஏழு என்பது தத்துவங்களையும் சக்கரங்களையும் குறிக்கலாம்.  “நாலு சாமம்” என்பது கால அளவைக் குறிக்கிறது.  இந்த யோகத்துக்கான கால அளவை இது குறிக்கிறது.  சிவ்வாக்கியமும் இதே தொடரைப் பயன்படுத்துகிறது.  “பதம் தப்பாமல்” என்பது பொருள்களின் தன்மையையும் பதம் எனப்படும் இடங்களையும் குறிக்கிறது.  “கீழ் இறக்கி” என்பது அடுப்பிலிருந்து பாத்திரத்தை இறக்குவதையும் அமிர்தத்தை அதன் பதத்திலிருந்து கீழே இறக்குவதையும் குறிக்கிறது.  இவ்வாறு இப்பாடல் வாசியோகத்தின் வழிமுறையைக் கூறுகிறது.

No comments:

Post a Comment