Sunday, 12 July 2015

122. Paramasiva granted the seven the authority

Verse 122
தானான மயேஸ்வரத்தில் உருத்திரன்தான்
சங்கையுள்ள ருத்திரனிற் திருமால் தோன்றி
கோனான திருமாலில் அயனார் தோன்றிக்
குவிந்தெழுந்த எழுவருந்தான் கூர்மையாக
வானான பராபரத்தை அறியமாட்டார்
மகத்தான பரந்தானே பராபரமாய் நிற்குந்
தேனான பரமசிவம் அதிகாரத்தைத்
தீர்க்கமுடன் அனுக்கிரகஞ் செய்தார் பாரே

Translation:
In the self, the Maheswaram, Rudran occurred
In the great Rudra occurred Thirumal
In the king, Tirumaal occurred Brahma.
The seven that occurred through focusing and emerging
None of them know the space, the Paraparam.
The glorious Param stands verily as the Paraparam
The honey-like Paramasivam, granted
The authority.

Commentary:
Following the emergence of Maheswaram, Rudran, Thirumaal or Vishnu and Brahma emerged.  Thus, the seven, Sivam, Sakthi, Sadasivam, Maheswaram, Rudran, Vishnu and Brahma emerged from the origin, the Param whose original state is Paraparam.  These seven who emerged from Param are ignorant of the original singularity, the Paraparam.  After the creation of the seven, Paramasiva, the Param granted them authority for various functions. The Paraparam is called “vaan” or sky.  This term means space.  Just as how space supports everything and gives a locus for everything Paraparam supports and provides a locus for various lower principles.


மகேசுவரத்திலிருந்து ருத்திரனும் ருத்திரனிலிருந்து விஷ்ணு அல்லது திருமாலும் திருமாலிலிருந்து பிரம்மனும் தோன்றினார்கள் என்று கூறும் அகத்தியர் அந்த எழுவரும்- சிவன், சக்தி, சதாசிவன், மகேசுவரன், ருத்திரன், விஷ்ணு மற்றும் பிரம்மன், ஆதியான பராபரத்தை அறியமாட்டார்கள்.  பரமே பராபரமாக நின்றது என்றும் அந்த பரமான பரமசிவம் இந்த எழுவருக்கும் அதிகாரத்தை அனுகிரகித்தது என்கிறார் அகத்தியர். பராபரத்தை வான் என்கிறார் அகத்தியர். வானம் என்பது ஆகாயமாகும்.  இது பூத ஆகாசமல்ல.  பூத ஆகாசம் எவ்வாறு பிற பூதங்களான காற்று, நெருப்பு ஆகியவற்றுக்குத் தன்னில் இடமளிக்கிறதோ அதே போல் பராபரம் பிற தத்துவங்களுக்குத் தன்னில் இடமளிக்கிறது.  

No comments:

Post a Comment