Monday 20 July 2015

126. Aditya and seven worlds

Verse 126
காணவே அண்டரவி யதுதான் மைந்தா
காசினியில் அன்புடையோர் அநேகஞ்சொல்வார்
தோணவே கண்டபடி அண்டந்தன்னில்
தொகுத்துரைக்க மாட்டார்கள் சுணங்கச்சாதி
பேணவே அண்டமதில் மனுவுண்டாக்கும்
பெருமைதனைக் குருவருளால் பேசுவேன் கேள்
பூணவே மேலேழு லோகந் தன்னை
புத்தியுடன் விதம்விதமாய்ப் படைத்தார் கேளே

Translation:
Son, that is the son of the universe
The beloved in the world will describe it elaborately
The manner in which it is seen in the world
As the brilliance, the axis etc, they will not summarize it,
The great way of creating the Manu (human)
In the world, I will talk about it by Guru’s grace, hear it.
The variety of seven worlds above
He created by intellect.  Hear it.

Commentary:
As a continuation of the previous verse Agatthiyar says that the Lord created the sun we see in the world and the learned merciful souls will describe it in detail.  However, they will not say the multiple ways in which the sun is perceived.  Actually , sun in this context describes cconsciousness.  Tirumular in his Tirumandriam tantiram 7 section 22 describes anda aadhitthan or the sun of the universe in details and indicates that it is really the power that emerges during yoga.  He says that this aadhitthya emerges between water and fire thus making one realize that the locus from which this emerges is between the svadihstana and manipuraka. 

Agatthiyar says that the seven worlds are created by buddhi or intellect.  Puranas mention the names of these seven worlds as bhu, bhuvar, suvar, mahar, tapa, jana and satyam.  They are actually states of consciousness in the ascending order located at various zones in the body starting from muladhara.


முந்தைய பாடலின் தொடர்ச்சியாக அகத்தியர் இறைவனே சூரியனைப் படைத்தான், அந்த சூரியனைத்தான் நாம் அண்ட ஆதித்தனாகக் காண்கிறோம் என்கிறார் இப்பாடலில்.  அன்புடைய உயராத்மாக்கள் இதை விரிவாக விளக்குவார்கள் ஆனால் அவர்களும் அந்த சூரியன் எவ்வெவ் வகையில் இங்கு காணப்படுகிறான் என்பதைக் கூறமாட்டார்கள் என்கிறார் அவர்.  இப்பாடல் திருமூலரின் திருமந்திரம் தந்திரம் ஏழு பகுதி இருபத்திரண்டில் விளக்கப்பட்டுள்ள  அண்ட ஆதித்தனைக் குறிக்கும்.  இந்த ஆதித்தன் இறைவனே என்று பல பாடல்களில் விளக்கிய பிறகு அது உண்மையில் குண்டலினி யோகத்தில் எழும் விழிப்புணர்வு என்று கூறுகிறார் திருமூலர்.  அந்த ஆதித்தன் நீருக்கும் நெருப்புக்கும் இடைப்பட்ட இடத்தில் தோன்றுகிறது என்று அவர் கூறுவது இந்த கருத்துக்கு வலு சேர்க்கிறது. 


ஏழு உலகங்களும் புத்தியினால் படைக்கப்பட்டன என்று கூறுகிறார் அகத்தியர்.  இந்த உலகங்கள் பூ, புவர், சுவர், மகர், தப, ஜன மற்றும் சத்தியம் என்கின்றன புராணங்கள்.  இந்த உலகங்கள் உண்மையில் ஏழு உணர்வு நிலைகள்.  அவற்றை யோகத்தில் அனுபவிக்கலாம்.  இவை நமது உடலில் மூலாதாரத்திலிருந்து மேலே சஹஸ்ராரம் வரை பரவியுள்ளன.  

No comments:

Post a Comment