Thursday 2 July 2015

111. When a Siva jnani is born into this world...

Verse 111
ஆதியந்த விளக்கம்
காணவே சிவஞானம் உணர்ந்தோர் தானும்
கருணையுள்ள மாதவத்தோர்ப் பெருமை தானும்
பேணவே தூலமதைச் சூக்ஷமாக்கிப்
பிலமான சூக்ஷமத்துக் காரணமாய் நின்று
தோணவே ஆதி அந்தம் ஒன்றாய் நின்று
துலங்குகின்ற சுடரொளியில் சோதியாகிப்
பேணவே பூமியில் வந்து அவதரிப்பார்
பிறந்தாலுஞ் சிவ யோகி யாவார் பாரே

Translation:
Explanation of the origin and terminus
To those who have realized sivajnana
The glory of the merciful ones who have performed immense austerities
Nurturing the gross by turning it into subtle
Remaining as the cause for the subtle, the locus
Remaining with the origin and terminus as one
As the brilliance of the light of the flame
They will be born in this world to nurture
Even if they are born they will become Sivayogi, see this.

Commentary:
Agatthiyar describes the birth of a soul that has attained the jnana state.  Such a soul would have exhausted the cause and effect, the reason for a birth and further births.  This is the origin and terminus.  Such a soul will end the gross manifestions by transforming them into subtle manifestations, for example the gross senses to subtle senses.  Then the subtle state, the locus the cause for the gross state is exchanged for the karana or causal state.  Thus they remain in the karana nilai, the origin terminating the gross state, the kaariya nilai.  They will remain in the form of jyothi.  Even when they are born again into this world they remain a sivayogi, one who I eternally associated with sivam or consciousness.  They are born to nurture the world. 

This verse explains why great saints and liberated souls take birth in this world and their status when they are born so.


ஞான நிலையை அடைந்த ஆத்மாவைப் பற்றி அகத்தியர் இப்பாடலில் பேசுகிறார்.  அந்த ஆத்மா பிறவிக்குக் காரணமான ஆதியையும் அந்தக் காரணத்தின் அந்தமான தூல நிலையையும் ஒழித்து சோதி உருவில் நிற்கிறது.  தூல நிலை சூட்சும நிலையாக மாற்றப்படுகிறது.  தூலத்துக்கு அடித்தளமான சூட்சுமம் காரணநிலையாக மாறுகிறது.  இவ்வாறு ஆதியான காரண நிலையும் அந்தமான தூல நிலையும் அந்த ஆத்மாவில் ஒன்றாக இருக்கும்.  அது சோதியின் ஒளியாக இருக்கும்.  அத்தகைய ஆத்மா இவ்வுலகில் மீண்டும் பிறந்தாலும் ஒரு சிவயோகியாகவே,  எப்போதும் சிவத்துடன் சேர்ந்திருக்கும் ஆத்மாவாகவே பிறக்கிறது என்கிறார் அகத்தியர்.  இப்பாடல் பல ஞானிகளும் முக்தாத்மாக்களும் ஏன் மீண்டும் இவ்வுலகில் பிறக்கிறார்கள், அவ்வாறு பிறக்கும்போது அவர்களது நிலை என்ன என்று விளக்குகிறது.

No comments:

Post a Comment